Η πρόκληση του μήνα

  • Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: "Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε;" Πολέμα!
  • Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.

(Ν.Καζαντζακης, Ασκητική)

Πέμπτη 6 Δεκεμβρίου 2012

Διαμαρτυρία ΣΕΕΑΠΙΝ για την Διάλυση της Ειδικής Αγωγής


Συνάδελφοι το παρακάτω έγγραφο έχει σταλεί στην Περιφερειακή Εκπαίδευση Διεύθυνσης Ιονίων Νήσων και έχει κοινοποιηθεί σε περιφερειακούς φορείς του γονεϊκού και αναπηρικού κινήματος καθώς και πολιτικούς εκπροσώπους των νομών μας. 

Θέμα: Διάλυση της Ειδικής Αγωγής

            Την άνοιξη του 2012, είδε το φως της δημοσιότητας το προσχέδιο νόμου για την «Οργάνωση των Περιφερειακών Υπηρεσιών Διοίκησης της Εκπαίδευσης: ‘’Πρώτα ο Μαθητής- Πρώτα η Σχολική Μονάδα’’ - Νέα Διοίκηση για το Νέο Σχολείο», σύμφωνα με το οποίο η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και τα ΚΕ.Δ.Δ.Υ. καταργούνταν. Εντέλει, η προκήρυξη βουλευτικών εκλογών ανέστειλε την ψήφιση του εν λόγω νομοσχεδίου και έκτοτε η   Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΠΟΣΕΕΠΕΑ) λάμβανε συνεχείς διαβεβαιώσεις για την μη κατάργηση τόσο των κεντρικών όσο και των περιφερειακών δομών του Υπουργείου. Ακόμα και με την δημιουργία νέων μονάδων όπως προβλέπει το άρθρο 39 (τα ονομαζόμενα ΣΔΕΥ-ΕΔΕΑΥ, για τα λειτουργία των οποίων υπάρχει μέγας προβληματισμός στην εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα) το υπουργείο απεφάνθη ότι η ειδική αγωγή και οι υπάρχουσες δομές δεν διατρέχουν κίνδυνο.
            Σε συνάντηση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ με φορείς του Υ.ΠΑΙ.Θ.ΠΑ στις 3/12/12 όπως αναφέρεται στο ιστολόγιο της ομοσπονδίας μας :
"επιβεβαιώθηκαν οι φήμες των τελευταίων ημερών, καθώς πληροφορηθήκαμε από παράγοντες της  πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου,  πως  η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης καταργείται, παρά τις-πριν από λίγο καιρό- δημόσιες διαβεβαιώσεις της περί του αντιθέτου."

            Το υπουργείο αρνείται την άμεση κατάργηση των περιφερειακών δομών όπως τα ΚΕΔΔΥ,  αλλά είναι ηλίου φαεινότερο ότι με την διάλυση την διεύθυνσης και την δήθεν δημιουργία νέων δομών, σύντομα και αυτά θα κριθούν περιττά.

Τι σημαίνει όμως Κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής;

Εφόσον δεν θα υπάρχει Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής,
·         Κανείς δεν θα ενδιαφέρεται να δημιουργήσει Τμήμα Ένταξης στα σχολεία που φοιτούν μαθητές με δυσκολίες μάθησης και κανείς δεν θα πιέζει για την στελέχωση των ήδη υπαρχόντων. Αυτό σημαίνει αυτομάτως ότι τα παιδιά με δυσλεξία, ελλειμματική προσοχή ή οποιουδήποτε τύπου δυσκολίες στην μάθηση, θα μένουν αιωνίως πίσω και θα οδηγηθούν με μαθηματική ακρίβεια στην σχολική αποτυχία με ότι αυτό συνεπάγεται την μετέπειτα ζωή τους.
·         Αγνοείται το ποιος θα είναι υπεύθυνος για την κάλυψη των αναγκών των μαθητών που χρήζουν και έχουν δικαίωμα παράλληλης στήριξης από εκπαιδευτικό ειδικής αγωγής.
·         Κανείς δεν θα ενδιαφέρεται να στελεχώσει τα ΣΜΕΑ με ΕΕΠ και ΕΒΠ. Πώς θα λειτουργήσουν τα Ειδικά Σχολεία χωρίς ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό, εργοθεραπευτή, φυσιοθεραπευτή, λογοθεραπευτή; Πώς θα λειτουργήσουν χωρίς την ουσιαστική παρουσία του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού που φροντίζει τις καθημερινές ανάγκες των παιδιών όπως η σίτιση, η υγιεινή, η μετακίνηση; Όταν το άρθρο 39 προβλέπει ότι οι εργαζόμενοι του Ειδικού Σχολείου, θα καλύπτουν και τα 'όμορα' σχολεία, αναρωτιόμαστε πώς είναι δυνατόν, παραδείγματος χάριν, ο Κοινωνικός Λειτουργός που ήδη μοιράζεται δυο μέρες στο Ειδικό Δημοτικό και τρεις μέρες στο ΕΕΕΚ να καλύπτει τις ανάγκες και άλλων σχολείων; Εννοείται βεβαίως ότι δεν αναφερόμαστε σε μόνιμο προσωπικό, αλλά κατά βάση σε αναπληρωτές του προγράμματος ΕΣΠΑ που θα προσλαμβάνονται στην καλύτερη περίπτωση μέσα Οκτώβρη.
·         Τα ΚΕΔΔΥ είναι υποστελεχωμένα και με την ύπαρξη της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής, τρομάζουμε δε στην σκέψη του τι θα συμβεί με την επερχόμενη διάλυσή της. Ποιος θα αξιολογεί τα παιδιά του κόσμου; Ποιος θα στηρίζει τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς; Ποιος θα παρεμβαίνει σε περιπτώσεις κρίσης όπως πχ. περιπτώσεις κακοποίησης, διαχείρισης πένθους, θυματοποίησης μαθητών κλπ; Ποιος θα αναλάβει την ενημέρωση των σχολείων και συλλόγων γονέων πάνω σε ψυχοεκπαιδευτικά θέματα; Πιθανόν η απάντηση του Υπουργείου να είναι ότι τις παραπάνω δράσεις θα αναλάβουν οι ΕΔΕΑΥ... και ερωτούμε: με ποιο προσωπικό; Όταν δεν στελεχώνουν τα ΚΕΔΔΥ, σκοπεύει το υπουργείο να προσλάβει τόσους ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κλπ ειδικότητες ώστε να δημιουργηθεί διαγνωστική ομάδα σε κάθε σχολείο; Πόσο εφικτό είναι αυτό; Ζούμε άραγε στην πλουσιότερη χώρα του κόσμου, ή στην Ελλάδα της κρίσης; Η μη στελέχωση και η πιθανή κατάργηση των ΚΕΔΔΥ σημαίνει μόνο ένα πράγμα: παραπομπή των γονέων και των μαθητών για αξιολόγηση και υποστήριξη σε ιδιώτες, σε μια περίοδο που τα ταμεία αδυνατούν να καλύψουν ακόμα και τις πιο βασικές δαπάνες.
·         Εφόσον η Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής έχει τον γενικό συντονισμό και αποτελεί σημείο αναφοράς των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, δεν θα υπάρχει κανείς αρμόδιος να διαχειρίζεται θέματα ειδικής αγωγής που προκύπτουν στην καθημερινότητα (πχ. μεταφορές μαθητών με αναπηρία, ειδικός εξοπλισμός για μαθητές με προβλήματα όρασης, κινητικά προβλήματα κλπ)
·         Η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής αποτελεί προσβολή στους χρόνιους αγώνες του γονεικού και αναπηρικού κινήματος και πισωγύρισμα δεκαετιών, σε εποχές που κάθε διαφορετικότητα εξοστρακιζόταν από την κοινωνία.

Ζητάμε:
·         Την στελέχωση των δομών που ήδη υπάρχουν με επαρκές και μόνιμο προσωπικό.
·         Να ανασταλεί η κατάργηση της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και να αναβαθμιστεί σε  Γραμματεία, όπως προτείνει η ΠΟΣΕΕΠΕΑ.
·         Τον ΣΕΒΑΣΜΟ στους μαθητές με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες, στις οικογένειες τους και στους εργαζόμενους λειτουργούς στον χώρο της Ειδικής Αγωγής.
·         Την αναθεώρηση του άρθρου 39 και την συζήτηση του, με τους θεσμικούς φορείς που εκπροσωπούν το γονεικό και αναπηρικό κίνημα και τους εργαζόμενους επιστήμονες στον χώρο της ειδικής αγωγής.

Η Πρόεδρος                                                                    Η Γραμματέας


Μαρία Αγάθου                                                                Λυδία Ζαχοπούλου




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου