Η πρόκληση του μήνα

  • Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: "Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε;" Πολέμα!
  • Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.

(Ν.Καζαντζακης, Ασκητική)

Παρασκευή 15 Μαρτίου 2013


Συνάδελφοι,

Μοιράζομαι μαζί σας ένα ντοκιμαντέρ διάρκειας 50 λεπτών, ίσως ήδη γνωστό σε πολλούς, το οποίο δείχνει  πόσο εύκολα μπορούν να διδαχθούν 'ανώτερες' συμπεριφορές και στερεότυπα  καθώς και την επικινδυνότητα τους για τον ψυχισμό τόσο των μικρών όσο και των μεγάλων.
Μπορεί ως εργαζόμενοι στην ειδική αγωγή να είμαστε ήδη ευαισθητοποιημένοι στην διαφορετικότητα, αλλά πάντα πρέπει να δράττουμε της ευκαιρίας να προκαλούμε και να μαχόμαστε τα στερεότυπα μας.  Σε μια κοινωνία που νοσεί, που η παιδεία άρα και η ελεύθερη σκέψη κατακρεουργείται, είναι χρέος μας να θυμόμαστε πόσο εύκολη είναι η χειραγώγηση της παιδικής (και όχι μόνο) σκέψης, πόσο ανόητος και επικίνδυνος είναι ο διαχωρισμός σε ανώτερο και κατώτερο.

http://mikroimegaloi.gr/blog/ratsismos-kai-diakrisi-sta-sholeia

Μαρία Αγάθου

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου