ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
Κέρκυρα – Τ.Κ. 49100
http://eidikotitesionian.blogspot.com - Εmail:seeapin@gmail.com
Αρ.Πρωτ. 1
Ο ΣΕΕΑΠΙΝ ως πρωτοβάθμιος
συνδικαλιστικός φορέας που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού
και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού, μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη
Δημόσια Ειδική και Γενική Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕΔΑΣΥ και τις ΕΔΥ της
Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, έχει συμβάλει σημαντικά, καθ’ όλη τη διάρκεια της
πανδημίας, με δημόσιες παρεμβάσεις του, στη διεκδίκηση για εξασφάλιση των
βέλτιστων συνθηκών προστασίας και ασφάλειας από τον κορωνοϊό. Ο Σύλλογος μας
στο πλευρό της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, έχει πρωτοστατήσει σε κάθε δράση προάσπισης της Δημόσιας
Υγείας και διασφάλισης της υγείας και
ασφάλειας όλων των εργαζομένων και
των μαθητών.
Σήμερα και ενώ τα κρούσματα στον γενικό πληθυσμό
αυξάνονται με γεωμετρική πρόοδο, το ΥΠΑΙΘ ανακοίνωσε ως μόνο μέτρο ένα επιπλέον
self - test για την πρώτη
μέρα και μείωσε τις ημέρες άδειας σε καραντίνα σε μόνο πέντε (5), με αποτέλεσμα θετικοί μαθητές, ειδικό
εκπαιδευτικό, ειδικό βοηθητικό προσωπικό και εκπαιδευτικοί να επιστρέφουν
σκορπίζοντας τον ιό στους υπόλοιπους.
Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ με την υπ’ αριθμόν
πρωτοκόλλου 1/5-1-2022επιστολή
διαμαρτυρίας που απέστειλε στο ΥΠΑΙΘ
σχετικά με τα επισφαλή μέτρα προστασίας από το νέο κύμα κορωνοϊού
αναφορικά με τη λειτουργία των σχολείων και των ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ και προτείνει τεκμηριωμένα τα αναγκαία μέτρα για την
ασφαλή λειτουργία των σχολικών μονάδων γενικής και ειδικής εκπαίδευσης.
Στη βάση λοιπόν της
παραπάνω ανακοίνωσης ο ΣΕΕΑΠΙΝ συντασσόμενος με την Ομοσπονδία προτείνει σαν
σύλλογος τα εξής:
Α. Για τις
Σχολικές Μονάδες Γενικής και Ειδικής Εκπαίδευσης:
· Μείωση του
ποσοστού του 50%+1, πάνω από το οποίο θα κλείνει ένα τμήμα σε περίπτωση
κρουσμάτων κορωνοϊού.
·
Καθολικός και
υποχρεωτικός έλεγχος για όλους τους /τις μαθητές/-τριες, σε Γενικά και Ειδικά
Σχολεία, χωρίς εξαιρέσεις.
·
Δωρεάν
επαναλαμβανόμενα PCR test για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
· Κατάργηση των διατάξεων που αύξησαν στους 25
τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα καθώς και των αποφάσεων συγχωνεύσεων τμημάτων.
·
Να μειωθεί ο
αριθμός των μαθητών ανά τμήμα ανάλογα με τα τετραγωνικά της τάξης, ώστε να
διατηρείται η απαραίτητη απόσταση μεταξύ των μαθητών.
· Αποσυμφόρηση
σε συγκροτήματα ΣΜΕΑΕ που στεγάζουν μεγάλο αριθμό σχολείων (πχ συγκρότημα στο
Αιγάλεω με 4 ΣΜΕΑΕ, κ. λ. π.)
·
Να
εξασφαλιστεί η συνθήκη «ένας μαθητής ανά θρανίο», δηλαδή ότι κάθε μαθητής
κάθεται σε δικό του αποκλειστικά θρανίο.
·
Να μην
αλλάζουν σχολικές αίθουσες οι μαθητές, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό
·
Να δοθούν
δωρεάν όλα τα απαραίτητα μέσα ατομικής προστασίας και προφύλαξης (μάσκες,
γάντια μιας χρήσης) για το προσωπικό και τους μαθητές κατά το πρότυπο άλλων
χωρών.
·
Να χορηγηθεί
δωρεάν σε εκπαιδευτικούς και μαθητές ο απαραίτητος αριθμός ειδικών μασκών με
διαφανές άνοιγμα στην περιοχή του στόματος για διευκόλυνση της χειλεανάγνωσης
στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) Κωφών και Βαρήκοων
Μαθητών και στα γενικά σχολεία όπου φοιτούν διαγνωσμένοι κωφοί και βαρήκοοι
μαθητές
·
Θα πρέπει να
ληφθεί υπόψη ότι στα ειδικά σχολεία, η εγγύτητα και η άμεση σωματική επαφή με
τους μαθητές είναι δεδομένη και αναπόφευκτη, ιδιαίτερα από τα μέλη του Ειδικού
Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ), λόγω των λειτουργικών, εκπαιδευτικών και
συναισθηματικών αναγκών των μαθητών. Για το λόγο αυτό, ζητάμε να στελεχωθούν οι
ΣΜΕΑΕ από επιπλέον Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, προκειμένου να τηρούνται αυστηρά
πρωτόκολλα και οι συνάδελφοι να μην έχουν υπό την ευθύνη τους μεγάλους αριθμούς
μαθητών, αυξάνοντας έτσι τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού
·
Να
εξασφαλιστεί η προμήθεια ειδικών στολών για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος σε
κάθε σχολείο, μέτρο που ενώ είχε προβλεφθεί, στην πράξη δεν εφαρμόσθηκε
πουθενά.
·
Μείωση των
μαθητών στα σχολικά λεωφορεία-μετακινήσεις από και προς το σχολείο- στο 50% από
το 100% που είναι σήμερα σε πληρότητα. Ειδικότερα για τα Ειδικά Σχολεία, όπου
οι μαθητές μετακινούνται με πούλμαν και μισθωμένα ταξί, να εξασφαλιστούν τόσο
οι συνθήκες υγιεινής, όσο και οι ασφαλείς αποστάσεις μεταξύ των μαθητών ΣΜΕΑΕ
στα μέσα μετακίνησης
· Να εκπονηθούν
αναλυτικά νέα Πρωτόκολλα για τη διαχείριση ύποπτου κρούσματος με συγκεκριμένες
οδηγίες προς διεύθυνση και εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ, που θα προβλέπουν
διαφορετικά σενάρια ανάλογα με τις ανάγκες της κάθε σχολικής μονάδας (κτηριακά
προβλήματα, αριθμός εκπαιδευτικού και μαθητικού πληθυσμού, επικινδυνότητα λόγω
σοβαρών συνοδών ιατρικών προβλημάτων των μαθητών σε ΣΜΕΑΕ) και σε συνάρτηση με
την έκβαση της πανδημίας.
· Κρίνουμε ότι
πρέπει να ληφθεί μέριμνα για την άμεση πρόσληψη ικανού αριθμού σχολικών
νοσηλευτών που να καλύπτουν κάθε σχολική μονάδα ή συστάδα όμορων σχολικών
μονάδων καθώς απαιτείται ακόμα μεγαλύτερη προσοχή στην ορθή τήρηση των κανόνων
υγιεινής και ατομικής προστασίας.
·
Να
εξασφαλιστούν ο συστηματικός και σταθερός καθαρισμός και η απολύμανση των
σχολικών μονάδων κατά τα προβλεπόμενα από τον ΕΟΔΥ, με την πρόσληψη του
απαραίτητου προσωπικού καθαριότητας. Ειδικά για τις ΣΜΕΑΕ, λόγω της
ιδιαιτερότητας του μαθητικού πληθυσμού, απαιτείται να υπάρξει δυνατότητα
αυξημένης παρουσίας προσωπικού καθαριότητας, που θα διενεργεί και τις
απαραίτητες απολυμάνσεις στους χώρους κατά την διάρκεια των μαθημάτων
· Να προβλεφθεί
θερμομέτρηση κατά την προσέλευση και αποχώρηση κάθε μέλους της σχολικής
κοινότητας με χορήγηση ψηφιακών θερμομέτρων ανέπαφης μέτρησης μετώπου ως
ανιχνευτικών εργαλείων (screening), κατά το πρότυπο της Νότιας Κορέας και
σύμφωνα με την πρόταση του Δρ, Δημήτρη Αναστασίου, Aν. Καθηγητή στο SOUTHERN
IllinoisUniversityCarbondale, των ΗΠΑ
· Να
εξασφαλιστούν τα απαραίτητα τεστ για τον έλεγχο του μαθητικού πληθυσμού και του
προσωπικού και να πραγματοποιούνται σε όσους κατά την ανίχνευση είναι εμπύρετοι
(όλων των ειδών που διαθέτουν – ρινοφαρυγγικό,
κυρίως με δείγμα σάλιου, έτσι ώστε να είναι δυνατή η λήψη δείγματος από το
σύνολο των μαθητών), ιδιαίτερα για τους μαθητές με αναπηρία.
· Να
δρομολογηθεί και να υλοποιηθεί άμεσα η πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού
εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την κάλυψη των
διευρυμένων αναγκών από τη δημιουργία περισσοτέρων τμημάτων
· Να προβλεφθεί
πρωινή και απογευματινή βάρδια λειτουργίας των σχολείων, όπου δημιουργείται η
ανάγκη από την αύξηση των τμημάτων με την ταυτόχρονη πρόσληψη του απαραίτητου
εκπαιδευτικού, ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.
· Να αναλάβουν
οι Επιτροπές Διεπιστημονικής Υποστήριξης (ΕΔΥ) τις αυξημένες ανάγκες
ψυχοκοινωνικής υποστήριξης των μαθητών και των εκπαιδευτικών, με πρωτόκολλα
διαχείρισης οικογενειακών και κοινοτικών κρίσεων που αφορούν τα σχολεία σε
συνεργασία με τα κατά τόπους ΚΕ.Δ.Α.ΣΥ (τέτοια πρωτόκολλα έχουν εκπονηθεί και
δημοσιευθεί από το Ινστιτούτο Μελετών και Ερευνών Γενικής και Ειδικής
Εκπαίδευσης- ΙΜΕΓΕΕ)
· Τέλος, να
ενημερωθούν με συστηματικό και αναλυτικό τρόπο οι γονείς για τα ακριβή μέτρα
προστασίας και τα πρωτόκολλα που εφαρμόζουν τα σχολεία. Είμαστε σε θέση να
γνωρίζουμε ότι σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, οι γονείς των μαθητών ενημερώθηκαν
για τα πρωτόκολλα εφαρμογής μέτρων πρόληψης και αντιμετώπισης του νέου
κορωνοϊού από το τέλος της προηγούμενης σχολικής χρονιάς, ακόμη και αν τα
σχολεία βρίσκονταν σε εξ αποστάσεως λειτουργία.
Β. Για τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης,
Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.)
· Να υπολογίζεται
ανάλογα με τα τετραγωνικά μέτρα και τις συνθήκες των χώρων,ο μέγιστος αριθμός
των εργαζομένων και των εξυπηρετούμενων στα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.
· Να
χορηγηθούν δωρεάν όλα τα
απαραίτητα μέσα προφύλαξης για προσωπικό και ωφελούμενους (μάσκες και γάντια μιας χρήσης)
· Να
εξασφαλιστεί καθαριότητα σε ημερήσια βάση και συστηματική
απολύμανση των χώρων
· Να
καταρτιστεί αναλυτικό πρωτόκολλο διαχείρισης ύποπτου κρούσματος και
προστασίας εργαζομένων και κοινού, ειδικά για τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., λόγω των ιδιαίτερων
συνθηκών λειτουργίας τους, και να μην αντιμετωπίζονται απλώς ως μια διοικητική
υπηρεσία του δημοσίου
· Εκ
περιτροπής εργασία του προσωπικού με προτεραιοποίηση μόνο των
εξαιρετικά επειγόντων αιτημάτων, όπως αυτά θα εκτιμηθούν από το σύλλογο
εκπαιδευτικού προσωπικού.
Επίσης λόγω των ιδιαζουσών συνθηκών της περιόδου προτείνουμε τα εξής:
·
Στα τρία (3) κρούσματα να κλείνει
το τμήμα ή υπηρεσία όπως συμβαίνει
σήμερα και στις περισσότερες Ευρωπαϊκές Χώρες.
·
Να διενεργηθεί αυτοψία για τις
συνθήκες λειτουργίας σε όλα τα σχολεία, ιδιαίτερα στα Ειδικά Σχολεία και τα
ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ., καθώς και να υποδειχθούν
συγκεκριμένα μέτρα προστασίας από γιατρούς της εκάστοτε Περιφέρειας καθώς τα
ανακοινωθέντα μέτρα είναι επισφαλή. Για όλα όσα έχουν αναφερθεί, τους
ισχυρισμούς της παρούσας διαμαρτυρίας, καθώς και για επιχειρήματα αναφορικά με
τις ιδιαιτερότητες της ειδικής εκπαίδευσης, την εγγύτητα του προσωπικού με τους
μαθητές, τα δρομολόγια, την ακαταλληλότητα των χώρων κ.α. είμαστε στη διάθεσή
σας να σας παραθέσουμε με συγκεκριμένα παραδείγματα.
Διεκδικούμε σθεναρά και σταθερά από την πολιτεία να μεριμνήσει για τη
διενέργεια δωρεάν εργαστηριακών test με
περιοδικούς και συστηματικούς ελέγχους του ΕΟΔΥ σε όλους ανεξαιρέτως τους εργαζομένους
σε όλα τα σχολεία και ΚΕΔΑΣΥ των Ιονίων Νήσων, καθώς σύμφωνα με τα
τελευταία ιατρικά δεδομένα, τόσο οι ανεμβολίαστοι όσο και οι
εμβολιασμένοι πολίτες είναι πιθανόν να νοσήσουν, αλλά και να μεταδώσουν τον ιό.
Απαιτούμε να αναρτηθούν στη
δημοσιότητα τα πρακτικά των συνεδριάσεων της επιτροπής των λοιμωξιολόγων
Το ΔΣ του ΣΕΕΑΠΙΝ
θα πράττει πάντα τα δέοντα για τη διασφάλιση της προστασίας ειδικού
εκπαιδευτικού, ειδικού βοηθητικού προσωπικού, εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών.
Καλούμε τους/τις συναδέλφους στις κατά
τόπους συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας (Κεφαλονιά: Τρίτη 11/01 στη 1.00 μ.μ. είτε
στην Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μαζί με τον αντίστοιχο σύλλογο Πρωτοβάθμιας
είτε στην Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με την τοπική ΕΛΜΕ, Ζάκυνθος: Πέμπτη
13/01 στις 14.00 στην Περιφέρεια, Κέρκυρα: Τετάρτη 12/01 στις 13.30 στην παλιά Νομαρχία, για Λευκάδα θα βγει σχετική
ανακοινοποίηση) για να
απαιτήσουμε τη λήψη ουσιαστικών μέτρων για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων
και των ΚΕΔΑΣΥ!
ΓΙΑ ΤΟ
ΔΣ
Ο Πρόεδρος
Η Γενική Γραμματέας
Γκούθας
Ιωάννης Ποταμιάνου Μαρία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου