ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ
ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ
Πληροφορίες/Επικοινωνία:
e-mail: seeapin@gmail.com
τηλ: 6972373064, κα
Αγάθου Μαρία (Πρόεδρος)
Ημερομηνία: 29/9/2020
Αριθμ. Πρωτ.: 19
ΨΗΦΙΣΜΑ
ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΟΥ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΕΕΑΠΙΝ ΓΙΑ ΤΙΣ
ΔΙΩΚΟΜΕΝΕΣ
ΣΥΝΑΔΕΛΦΙΣΣΕΣ ΜΑΣ
Κατόπιν
έκτακτης συνεδρίασης, σύσσωμο το ΔΣ του Συλλόγου Ειδικοτήτων Ειδικής Αγωγής Περιφέρειας
Ιονίων Νήσων, δηλώνει δημόσια την στήριξη στον δικαστικό αγώνα των
συναδελφισσών μας, οι οποίες διώκονται με την κατηγορία της παράβασης του
υπηρεσιακού τους καθήκοντος.
Στηρίζουμε
τις συναδέλφισσες, οι οποίες είναι έμπειρα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού
με πολύχρονη εργασία σε πολλά και διαφορετικά πλαίσια Ειδικής Αγωγής (ΕΛΕΠΑΠ,
ΚΕΣΥ, Ειδικό Δημοτικό, ΕΕΕΕΚ,κλπ). Οι συναδέλφισσες είναι ιδρυτικά μέλη του
Συλλόγου μας και μάλιστα έχουν επάξια διατελέσει μέλη του Διοικητικού του
Συμβουλίου. Αμφότερες υπήρξαν επί σειρά ετών, μέλη του Περιφερειακού
Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΠΥΣΕΕΠ Ιονίων Νήσων)
και έχουν ενεργή δράση στο χώρο της Ειδικής Αγωγής είτε μέσω του συγγραφικού
τους έργου είτε μέσω της εμπλοκής τους σε επιστημονικούς φορείς της Ειδικής
Αγωγής και Εκπαίδευσης.
Οι
συναδέλφισσες Μανωλάκου Ματίνα, Εργοθεραπεύτρια και Παγκράτη Αλεξάνδρα,
Λογοθεραπεύτρια, βρίσκονται τα τελευταία χρόνια κατηγορούμενες από γονέα, με το
κατηγορητήριο ότι δεν παρείχαν τις υπηρεσίες τους σε μαθήτρια, όταν οι
θεραπεύτριες έκριναν ότι η μαθήτρια δεν θα επωφελούταν πλέον από αυτές τις
υπηρεσίες, όπως συχνά συμβαίνει στο χώρο μας. Γνωρίζουμε ότι οι θεραπείες των
παιδιών έχουν αρχή, μέση και τέλος και δεν αποτελούν πανάκεια. Μπορεί ένα παιδί
που χρήζει λογοθεραπείας στα πέντε του να μην χρειάζεται ή να μην επιδέχεται
βελτίωσης ένα ή δυο χρόνια μετά. Θεωρούμε δεοντολογικό και ηθικό εκ μέρους τους
να ενημερώσουν τους γονείς ότι το παιδί δεν ωφελείταιπλέον,σύμφωνα με την
επιστημονική τους γνώμη από τις συγκεκριμένες θεραπείες, αντί να υπόσχονται
πρόοδο που δεν μπορούσαν να παρέχουν. Το γεγονός ότι θεραπευτές άλλων
ειδικοτήτων θεώρησαν ότι το παιδί είναι καλό να κάνει εργοθεραπεία ή
λογοθεραπεία, είναι μια δυσλειτουργία του συστήματος που οφείλουμε να
κοιτάξουμε καθώς δεν δύναται π.χ. ο ψυχολόγος να γνωρίζει αν και για πόσο ένα
παιδί πρέπει να είναι σε ένα πρόγραμμα αποκατάστασης από άλλη ειδικότητα. Μόλις
φέτος και για πρώτη φορά το ΚΕΣΥ Κέρκυρας απέκτησε εργοθεραπεύτρια η οποία
μπορεί να κρίνει αν ένα παιδί χρειάζεται εργοθεραπεία ή να επανεξετάσει το αν
πρέπει να σταματήσει. Την περίοδο που γνωματεύτηκε η μικρή μαθήτρια, δεν
εξετάστηκε από εργοθεραπευτή, όπως θα γινόταν αν αυτά συνέβαιναν στο παρόν και
συνεπώς την γνωμάτευση του ΚΕΣΥ δεν υπογράφει εργοθεραπευτής.
Οι
συναδέλφισσες, δεν αποφάσισαν και διέταξαν αλλά λειτούργησαν μέσα σε ένα
σχολικό πλαίσιο, όπου ο διευθυντής της σχολικής μονάδας αλλά και ο τότε
Συντονιστής Ειδικής Αγωγής (πρώην Σχολικός Σύμβουλος) είχαν ελέγξει και
συμφωνήσει με τα προγράμματά τους και τις αποφάσεις τους αλλά οι συναδέλφισσες
ήταν αυτές που αντιμετώπισαν τους γονείς. Εδώ βέβαια, έχουμε ακόμα μια
δυσλειτουργία του συστήματος όπου ο Συντονιστής Ειδικής Αγωγής, έχει ειδικότητα
εκπαιδευτικού και καλείται να κρίνει προγράμματα μη εκπαιδευτικών. Συμβαίνει
δηλαδή ο Σύμβουλος των νηπιαγωγών να είναι νηπιαγωγός, ο σύμβουλος των
μουσικών, μουσικός κοκ, αλλά ο εκάστοτε σύμβουλος των ψυχολόγων, εργοθεραπευτών
και λοιπώνειδικοτήτων στα Ειδικά Σχολεία να είναι δάσκαλος.
Κατανοούμε την έγνοια, τον
προβληματισμό και τον Γολγοθά των γονέων, διότι ως ειδικότητες
ζούμε μέσα στην Ειδική Αγωγή και είμαστε αυτοί οι άνθρωποι που στηρίζουμε
καθημερινά τους ίδιους και τα παιδιά τους. Κατανοούμε ότι επιθυμούν να παρέχουν
ό,τι θεωρούν καλύτερο για το παιδί τους αλλά δεν μπορούμε παρά να εμπιστευόμαστε την επιστημονική κρίση και
την ηθική ακεραιότητα των συναδελφισσών μας και συμπαραστεκόμαστε στις
δύσκολες ώρες που βιώνουν. Δηλώνουμε δε, ότι νιώθουμε ευάλωτοι και ανοχύρωτοι
σε πιθανές μελλοντικές παρόμοιες καταστάσεις δεδομένου ότι βρισκόμαστε υπό το
δίλλημα «ή κάνεις αυτό που επιθυμεί ο γονέας (ή αντίστοιχα αυτό που πρότεινε ειδικότητα
διαφορετική από την δική σου) ή οδηγείσαι σε δικαστικές διαμάχες με όλο το
ψυχικό και οικονομικό κόστος που αυτό συνεπάγεται». Νιώθουμε επίσης
εκτεθειμένοι σε αντίστοιχες διαμάχες, όταν λόγω κρατικής αναλγησίας, σε πολυπληθή
σχολεία, καλείται ένας θεραπευτής με 25 ώρες υπηρεσία να εντάξει στο πρόγραμμα του
πάνω από σαράντα παιδιά. Ποιο παιδί θα μείνει απέξω; Θα δοθεί προτεραιότητα στα
μικρότερα έναντι των μεγαλύτερων παιδιών; Ποιο παιδί θα λάβει λιγότερες ώρες
ατομικής θεραπείας και ποιος θα εξηγήσει στο γονέα ότι δεν επαρκούν οι ώρες για
να καλύψει τις ανάγκες όλων των μαθητών; Ή εναλλακτικά ποιος θα εξηγήσει στο
γονέα ότι το παιδί του μπορεί να ωφελείται από φυσικοθεραπεία αλλά όχι
εργοθεραπεία χωρίς να θεωρηθεί και να κατηγορηθεί ότι θέλει να κερδίσει διδακτικό
χρόνο για τον εαυτό του;
Απαιτούμε την ύπαρξη Συντονιστών
ΕΕΠ ΕΒΠ καθώς δεν δύναται άλλη ειδικότητα όπως αυτή του
εκπαιδευτικού Ειδικής Αγωγής να κρίνει πότε ο ψυχολόγος, ο λογοθεραπευτής, ο
εργοθεραπευτής θα βλέπει τους μαθητές, πόσο θα τους βλέπει ή πότε θα λήγει η
θεραπεία. Δεν δύναται άλλη ειδικότητα να κρίνει αν ο νοσηλευτής έπραξε ή δεν
έπραξε σωστά, αν ο φυσικοθεραπευτής θα ασχοληθεί μια ή δυο ώρες την εβδομάδα με
το κάθε παιδί κοκ.
Ζητούμε την αθώωση των συναδέλφων
μας και την προστασία των μελών μας η οποία θα επιτευχθεί όταν ακολουθούνται οι
διαδικασίες που προστατεύουν τον επιστήμονα εργαζόμενο και όταν οι δομές είναι
πλήρως στελεχωμένες με όλες τις ειδικότητες.
Για
το ΔΣ
Η
Πρόεδρος Η
Γραμματέας
Αγάθου
Μαρία
Βονιτσάνου Ειρήνη