Η πρόκληση του μήνα

  • Μην καταδέχεσαι να ρωτάς: "Θα νικήσουμε; Θα νικηθούμε;" Πολέμα!
  • Ν' αγαπάς την ευθύνη. Να λες: Εγώ, εγώ μονάχος μου έχω χρέος να σώσω τη γης. Αν δε σωθεί, εγώ φταίω.

(Ν.Καζαντζακης, Ασκητική)

Τετάρτη, 25 Φεβρουαρίου 2015

Ενημέρωση για την επιμόρφωση του ΕΕΠ 

Αγαπητοί συνάδελφοι,

αναδημοσιεύουμε ενημερωτικό σημείωμα που αναρτήθηκε στον ιστοχώρο της Ομοσπονδίας μας σχετικά με την καταβολή οδοιπορικών σε επιμορφώμενους και επιμορφωτές ΕΕΠ που πραγματοποιήθηκε απο το ΙΕΠ.

Μετά από πρόσφατη επικοινωνία μας με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ενημερωθήκαμε ότι έχει ξεκινήσει ο έλεγχος των παραστατικών για πληρωμή των οδοιπορικών που αφορούν  την Πράξη: «Ανάπτυξη υποστηρικτικών δομών για την ένταξη και συμπερίληψη στην εκπαίδευση των μαθητών με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες - Μετατροπή του Ειδικού Σχολείου σε Κέντρο Υποστήριξης Ειδικής Αγωγής Εκπαίδευσης», ο οποίος, όμως, προχωρά με πολύ αργό ρυθμό, λόγω έλλειψης προσωπικού. Ως εκ τούτου, και παρά τη διαμαρτυρία μας, η πληρωμή δεν αναμένεται πριν τον Ιούνιο.


Όσον αφορά τους συναδέλφους επιμορφωτές που συμμετείχαν στο ΥΠΟΕΡΓΟ 2: «Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Πρόγραμμα Επιμόρφωσης του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ)», πληροφορηθήκαμε ότι υπάρχουν καθυστερήσεις στην κατάθεση των απαραίτητων δικαιολογητικών για την εκταμίευση των δεδουλευμένων. Παρακαλούνται οι ενδιαφερόμενοι να σπεύσουν να καταθέσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά, σύμφωνα με την ενημέρωση που έλαβαν.

Τετάρτη, 18 Φεβρουαρίου 2015

Αναγνώριση μεταπτυχιακών τίτλων και μισθολογική εξέλιξη αναπληρωτών


 Με αφορμή τα ερωτήματα συναδέλφων αναπληρωτών της περιφέρειάς μας αναδημοδιεύεται το σχετικό έγγραφο του υπουργείου για ενημέρωση κάθε ενδιαφερόμενου.

"Με αφορμή την απάντηση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους(5/12/2014/Αρ.πρωτ.2/84356/ΔΕΠ), σε ερώτημα για την αναγνώριση ή όχι των μεταπτυχιακών τίτλων  των αναπληρωτών, σας ενημερώνουμε ότι δεν δύναται να προσμετρηθούν οι μεταπτυχιακοί τίτλοι για τη μισθολογική τους εξέλιξη.
Αν κάποιος καταχωριστής έχει προχωρήσει σε τέτοια αναγνώριση παρακαλώ να μας ενημερώσει άμεσα."
Πηγή: http://seepea-stella.blogspot.gr

Τρίτη, 17 Φεβρουαρίου 2015

Πιστώσεις ΕΕΠ για ΣΜΕΑ

Πραγματοποιήθηκε σήμερα 17 Φεβρουαρίου 2015 συνεδρίαση του ΠΥΣΕΕΠ Ιονίων Νήσων με σκοπό τη διάθεση τεσσάρων πιστώσεων για πρόσληψη αναπληρωτών ΕΕΠ σε ΣΜΕΑ της περιφέρειας. Αποφασίστηκε οι πιστώσεις να κατανεμηθούν ως εξής: 

ΕΕΕΕΚ Κέρκυρας:  1 ψυχολόγος
ΕΕΕΕΚ Κεφαλληνίας:  1 ψυχολόγος
ΕΕΕΕΚ Λευκάδας:  1 ψυχολόγος
Ειδικό Δημοτικό Ζακύνθου: 1 θεραπευτής λόγου ΠΕ 26


     Η αιρετή
Δεσύλλα Κασσιανή

Πέμπτη, 12 Φεβρουαρίου 2015

Κατάθεση προτάσεων για την αναβάθμιση των υπηρεσιών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου καλεί όλα τα μέλη ή μή, να καταθέσουν τις προτάσεις, ερωτήσεις, παρατηρήσεις σχετικά με την εύρυθμη λειτουργία των υπηρεσιών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης της περιφέρειας Ιονίων νήσων ως την Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015.  Οι προτάσεις αυτές θα καταγραφούν ανά θεματική ενότητα και θα τεθούν στη διάθεση της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής  για να της συμπεριλάβει σε τυχόν επαφές της με την νέα διοίκηση του Υπουργείου Παιδείας.

   Για το ΔΣ
Ιωάννα Καρέλλου

Δευτέρα, 9 Φεβρουαρίου 2015

«Ένα συγκλονιστικό γράμμα για ένα ιδιαίτερο παιδί. Ένα μάθημα ζωής για όλους μας!»

 Όταν έμαθα ότι ήμουν έγκυος, δεν προσευχόμουν να γεννήσω ένα όμορφο μωρό. Αυτό ίσως το ονειρευόμουν, αλλά το μόνο πράγμα που με απασχολούσε ήταν να γεννήσω ένα υγιές παιδί. Έτρεμα στη σκέψη ότι μπορεί το μωράκι μου να είχε αυτισμό, σπαστικότητα, νοητική στέρηση. Έτρεμα, γιατί έχω ζήσει από κοντά τον πόνο της μάνας που κλαίει μερόνυχτα για τον ρατσισμό που δέχεται το παιδάκι της. Οικογένειες διαλύονται γιατί δεν αντέχουν το βάρος... Παιδιά ζουν σαν μπαλάκια, πότε στο ένα ίδρυμα και πότε στο άλλο γιατί δεν τα δέχονται στα σχολεία. Άνθρωποι τους συμπεριφέρονται σαν μιάσματα, σχεδόν τους φοβούνται και τους απεχθάνονται...
Κάθε φορά που συναντώ μαμάδες με αυτιστικά παιδάκια, διαλύομαι. Πώς να περιγράψεις τον πόνο τους; Πώς να τον νιώσεις τη στιγμή που το δικό σου παιδί χαίρει άκρας υγείας, παίζει με τα υπόλοιπα παιδάκια στην παιδική χαρά, πάει καθημερινά στο σχολείο...
Αυτές οι μαμάδες, είναι σύγχρονες ηρωίδες και σε αυτές τις μαμάδες είναι αφιερωμένο το σημερινό μου post.

Αυτό που θα διαβάσετε, είναι το γράμμα που έγραψε η Κατερίνα για την καλή της φίλη που αγωνίζεται να μεγαλώσει αξιοπρεπώς το αυτιστικό παιδί της. Η Κατερίνα δεν είναι δημοσιογράφος, ούτε συγγραφέας. Όμως θα εκπλαγείτε με το συγκινητικό γράψιμό της, με την αληθινή της γραφή που ξεχειλίζει σε περιγραφικότητα και συναίσθημα.
Κατερίνα, σ' ευχαριστώ γι' αυτό που διάβασα!

«Όταν ήμουν στην Έκτη Δημοτικού έγινε κάτι μαγικό! Γνώρισα τον Τάκη! Ο Τάκης ήταν ένα παιδί με ειδικές ανάγκες, κάποια χρόνια μεγαλύτερός μου. Ήταν η μασκότ της περιοχής με την κακή, κάκιστη έννοια... Τα παιδιά τον κορόιδευαν, οι μεγάλοι τον κορόιδευαν, όλοι τον κορόιδευαν και τον περιγελούσαν κι έκαναν πλάκα με τον Τάκη.  Με τον τρόπο που μιλούσε ή προσπαθούσε να μιλήσει, με τις άναρθρες κραυγές του, με τις άτσαλες κινήσεις και τους μανιερισμούς του, με το γέλιο του και το ορθάνοιχτο στόμα του. Κι εκείνος γελούσε ακόμη περισσότερο προκαλώντας ακόμη περισσότερο τις κοροϊδίες και τα πειράγματα.

Ήταν η πρώτη ημέρα στην Έκτη τάξη και θυμάμαι την μαμά του Τάκη να τον κρατά από το χέρι ολόκληρο άντρα και να μιλά με το δάσκαλο. Έκλαιγε, έκλαιγε γοερά και θυμάμαι μια φράση που άκουσα στα κλεφτά "Θα γονατίσω εδώ μπροστά σας, να σας φιλήσω τα πόδια. Σας ικετεύω, σας παρακαλώ, σας παρακαλώ". Δεν το ήξερα τότε, μα έβλεπα μια Ικέτιδα...
Αμέσως μετά ο Τάκης μπήκε στην τάξη με το δάσκαλο κι έγινε χαμός. Γέλια, φωνές, λες κι ήρθε το τσίρκο... Ο δάσκαλος δεν μας μάλωσε, δεν είπε τίποτε. Έβαλε τον Τάκη να καθίσει στο πρώτο θρανίο και μας ανακοίνωσε πως κάθε λίγες ημέρες ένα νέο παιδί από όλους εμάς θα καθόταν δίπλα στον Τάκη και θα είχε την ευθύνη του, έτσι ώστε ο Τάκης να μη χάνει τα μαθήματα, να βρίσκει τα μολύβια και να μαζεύει τα πράγματά του, να έχει βοήθεια στο διάβασμα...

Φρίξαμε! Θα καθόμασταν μαζί με τον Τάκη; Μα ο Τάκης έχει σάλια. "Θα του μάθετε να τα σκουπίζει!", μας είπε ο δάσκαλος. Μα ο Τάκης μας πειράζει, μας χτυπάει, μας ενοχλεί. "Θα σταματήσετε να τον πειράζετε, να τον χτυπάτε, να τον ενοχλείτε!", έλεγε εκείνος. Μα ο Τάκης δεν ξέρει να διαβάζει καν! "Θα τον βοηθήσετε εσείς, να μάθει να διαβάζει!".
Κι έτσι η τάξη στην Έκτη Δημοτικού εκείνη την αξέχαστη χρονιά... ανέλαβε τον Τάκη. Κάθισα κι εγώ μαζί του σαν ήρθε η σειρά μου και τον θυμάμαι τόσο χαρούμενο και γελαστό, τόσο γενναιόδωρο για τη βοήθεια, τόσο αγωνιστή και τόσο ευτυχισμένο για πρώτη φορά!
Θυμάμαι να προσπαθώ να τον κάνω να πει το όνομά μου κι όταν τα κατάφερε τι απίθανο ήταν εκείνο το χειροκρότημα και το άναρθρο δυνατό του γέλιο με το λαμπερό πρόσωπο! Θα μου μείνει αξέχαστο!


Στο τέλος της χρονιάς ο Τάκης είχε μάθει να διαβάζει, μάζευε τα πράγματά του και πάντα ερχόταν προετοιμασμένος για την επόμενη ημέρα! Και το πιο σημαντικό: Είχε φίλους! Έπαιζε μαζί με τα αγόρια ποδόσφαιρο και με τα κορίτσια κυνηγητό κι αν και ήταν άτσαλος και αργός πάντα ήταν μαζί μας στα ομαδικά παιχνίδια. Έκανε για πρώτη φορά παρέλαση, περήφανος κι όλοι τον χειροκροτούσαν παρόλο που έχανε το βήμα του, επιτέλους αποδεκτός μπροστά σε όλους εκείνους που τον είχαν σαν παιχνίδι.  Στο τέλος της χρονιάς ο Τάκης ήταν ο προστατευόμενός μας, κανείς δεν τον πείραζε, κανείς δεν τον ενοχλούσε, δεν ανεχόμασταν λέξη για εκείνον... Ο Τάκης είχε γίνει από ιδιαίτερος ξεχωριστός... Σπάνιος! Κι ήταν δικός μας και νιώθαμε κι εμείς ξεχωριστοί μαζί του.

Την τελευταία ημέρα στο σχολείο, θυμάμαι την μαμά του Τάκη. Κρατούσε στα χέρια της τα χέρια του δασκάλου, είχε το πρόσωπό της κολλημένο σε εκείνα τα ντροπαλά του χέρια, τα φιλούσε κι έκλαιγε με λυγμούς, ψιθυρίζοντας "ευχαριστώ, ευχαριστώ...".  Ήταν η τελευταία του χρονιά στο σχολείο η Έκτη Δημοτικού. Δεν πήγε ποτέ στο γυμνάσιο ο Τάκης... Η μαμά μου ακόμη τον θυμάται και κλαίει κι ακόμη θυμόμαστε εκείνον το δάσκαλο, τον καταπληκτικό εκείνο άνθρωπο που μας έκανε το μεγαλύτερο δώρο που μπορούσε να κάνει ένας δάσκαλος... Μας έκανε υπεύθυνους ανθρώπους. Μας έκανε ανθρώπους! Εκείνον τον απίθανο μπουρλοτιέρη που έβαλε φωτιά στα όνειρα μας... Δραγανίδης ήταν το όνομα του. Δεν έχω γράψει ποτέ μου ονόματα μα θα κάνω μιαν εξαίρεση για αυτόν τον ξεχωριστό παιδαγωγό. Ο κύριος Δραγανίδης... νέος, ξανθός, μουσάτος, ψηλός, αδύνατος κι όμορφος, σαν το Χριστό τον ίδιο. Όπου κι αν είσαι δάσκαλε, καλή σου ώρα και σε ευχαριστώ!

Πριν λίγα χρόνια γεννήθηκαν τα παιδιά μας κι ήμασταν ευτυχισμένοι μα για ένα αγαπημένο μας ζευγάρι η ευτυχία είχε πίκρα και πόνο όταν διαπιστώθηκε πως ο πανέμορφος γιος τους μεγαλώνοντας ανέπτυσσε κάποιες ιδιαιτερότητες στη νοητική και κινητική του ανάπτυξη.
Ο δρόμος είναι ατελείωτος για το γονιό, μα όλα τα μπορεί για το παιδί του. Μαθαίνει πως ο δρόμος έχει αγώνα και προχωρά προσπερνώντας εμπόδια, ιδιαίτερα στη χώρα μας κι εκεί που όλα μπαίνουν σε ένα ρυθμό και ο γονιός χαλαρώνει λίγο, έρχεται η ώρα το παιδί να μπει στην Δημόσια Εκπαίδευση και ο γονιός να γίνει, η μαμά του Τάκη!

Έτσι με φρίκη διαπιστώσαμε εν έτη 2000 και κάτι, γονείς να μαζεύουν υπογραφές για να φύγει από τα νήπια το ιδιαίτερο παιδί που ρίχνει το επίπεδο Χάρβαρντ των παιδιών τους... Ένα παιδί γελαστό κι ήσυχο, χωρίς ίχνος επιθετικότητας, που το μόνο του έγκλημα ήταν πως ήταν αργό και καθυστερούσε το ρυθμό στην τάξη. Και ξαφνιαστήκαμε ακόμη περισσότερο, γιατί αυτοί οι γονείς που έβαλαν τις υπογραφές τους, δεν μας ήταν άγνωστοι.
Ζήσαμε από τους φίλους μας να αντιστέκονται, να παλεύουν με ένα θηρίο... Και το σύστημα να νικά ξανά και ξανά!
 

Ζήσαμε δασκάλους "μικρούς", μικρότερους των περιστάσεων, να μην θέλουν να παλέψουν για ένα παιδί που έχει ανάγκη, πολύ μεγαλύτερη από τα υπόλοιπα νήπια του επιπέδου Χάρβαρντ, που ήξεραν κιόλας να κόβουν, να κολλούν και να λένε βου και α, βα! Πολύ πιο γρήγορα από εκείνον τον μικρό ξεχωριστό γιο των φίλων μας...  Και τα κατάφεραν! Τον έδιωξαν... Κι οι γονείς συντετριμμένοι σαν τη μαμά του Τάκη έψαχναν να βρουν κάποιον γενναίο, κάποιον με όραμα, κάποιον άνθρωπο... Και βρήκαν. Βρήκαν πολλούς! Γιατί υπάρχουν...
 
Θυμάμαι τη φίλη μου, τη μαμά, με πόση αξιοπρέπεια να στέκεται μπρος μου με τα μάτια θολά λέγοντάς μου " Κάθε αρχή της χρονιάς ο ίδιος αγώνας... Κάθε αρχή της χρονιάς τρέμω...".  Τρέμει γιατί στην χώρα αυτή δεν υπάρχει σχέδιο ή πρόγραμμα για τους ιδιαίτερους ανθρώπους. Ελπίζεις να πέσεις σε καλό δάσκαλο, σε καλό διευθυντή, σε καλό άνθρωπο...Το αγόρι μας τα κατάφερε κι έμαθε να γράφει και να διαβάζει και να μιλάει και να λύνει μαθηματικές ασκήσεις, γιατί έχει για μαμά, "την μαμά του Τάκη" και για δασκάλους ανθρώπους μα Α κεφαλαίο....

Όμως, όλα αυτά τα έγραψα για άλλο λόγο. Γιατί έρχεται η ώρα του θερισμού και μπορεί να γεννήσεις ένα φυσιολογικό υγιέστατο πανέμορφο στα μάτια σου παιδί μα να είσαι προσεκτικός και ταπεινός γιατί η ζωή έχει γυρίσματα πολλά.  Τα παιδιά βρίσκουν τον τρόπο να περιθωριοποιήσουν, να κοροϊδέψουν, να ταπεινώσουν και σήμερα μπορεί να είναι διαφορετικός ο Τάκης, μα αύριο ποιος ξέρει... ίσως να είναι διαφορετικό το δικό μας παιδί.
Για πολλούς και ασήμαντους λόγους... Δεν χρειάζεται να είναι κάτι σοβαρό, μην νομίζουμε πως μόνο τα σοβαρά μας κάνουν ιδιαίτερους...

Στα μάτια των παιδιών, το δικό μας παιδί, μπορεί να είναι διαφορετικό ή ιδιαίτερο γιατί έχει μακριά μαλλιά, γιατί μιλά πολύ αργά ή πολύ γρήγορα, γιατί ψευδίζει, γιατί κλαίει πολύ ή γιατί είναι φωνακλάδικο, γιατί είναι φαφούτικο, γιατί είναι γκρινιάρικο, γιατί παριστάνει το μάγκα, γιατί είναι κοντύτερο ή ψηλότερο από τα παιδιά της ηλικίας του, γιατί είναι παχουλό, ή πολύ αδύνατο, γιατί δεν μπορεί να τρέξει γρήγορα, γιατί δεν μπορεί να βάλει καλάθι στο μπάσκετ, γιατί το θεωρούν άσχημο, γιατί δεν μπορεί να διαβάσει το ίδιο καλά ή γρήγορα με τα υπόλοιπα παιδιά, γιατί δυσκολεύεται στα μαθήματα, γιατί είναι πιο σκούρο το δέρμα του ή πιο ανοιχτό... Ποιος ξέρει; 

Τα παιδιά βρίσκουν λόγους για να γίνουν σκληρά με τη διαφορετικότητα και τότε θα έρθει η σειρά μας να νιώσουμε το περιθώριο μέσω του παιδιού μας... Θα νιώσουμε τον πόνο και την απόγνωση και τότε θα γίνουμε "η μαμά του Τάκη"! Κι ίσως αυτό να είναι παροδικό μιας και το παιδί μας μπορεί να αλλάξει, να ψηλώσει, να αδυνατίσει, να κόψει τα μαλλιά του και να μην είναι πια διαφορετικό, όμως ο Τάκης θα είναι για πάντα Τάκης κι η μαμά του θα έχει για πάντα να αντιμετωπίζει γονείς σαν εμάς που θεωρούμε τα παιδιά μας ανώτερα και σημαντικότερα και μπορεί να ξεχάσουμε πως είμαστε άνθρωποι και να γίνουμε κάτι άλλο. Τότε θα έχει έρθει για εμάς η ώρα του θερισμού...  Όχι, η ζωή δεν εκδικείται, η ζωή εκπαιδεύει και για κάποιους, ήρθε η ώρα της εκπαίδευσης. Η ζωή θα βρει τρόπο να μας εκπαιδεύσει κι ας μην χρειαστεί αυτό να γίνει με πόνο. Οπότε ας κάνουμε χρήσιμη μια σκληρή εμπειρία, ας εκπαιδευτούμε κι ας εκπαιδεύσουμε κι εμείς τα παιδιά μας στο να αποδέχονται την διαφορετικότητα. Μόνον έτσι θα μάθουν να αναγνωρίζουν την περιθωριοποίηση για να την αποφεύγουν είτε ως θύτες, είτε ως θύματα, είτε ως απλοί παρατηρητές.

Έχε το νου σου λοιπόν, γιατί όλα στη ζωή αλλάζουν. Να το θυμάσαι κάθε φορά που δεν θέλεις έναν Τάκη να σταθεί δίπλα στο τέλειο πλάσμα σου... Να θυμάσαι πως ίσως έρθει η στιγμή να δοκιμαστείς σκληρά, πολύ σκληρότερα από όσο αξίζει σε άνθρωπο και σε γονιό και τι θα γίνει τότε; Τι θα γίνει αν το πλάσμα σου σταματήσει να είναι "τέλειο"; Τι θα γίνει αν η ζωή θελήσει εσύ αύριο να είσαι η "μαμά του Τάκη"; Ικέτιδα στα πόδια ενός ξένου;
Με τεράστιο σεβασμό στις μαμάδες του κάθε Τάκη και πάνω από όλα σε εσένα φίλη, γενναία μαμά του γενναίου σου παιδιού...
 

Αισθάνομαι πελώρια συγκίνηση σήμερα με αυτό το θέμα που ανακίνησε μνήμες και συναισθήματα πολλά... Είμαστε όλοι γονείς του Τάκη...
Κατερίνα»



 Πηγή: http://www.mothersblog.gr/despoinas-little-stories/item/12172-ena-sygklonistiko-gramma-gia-ena-idiaitero-paidi-ena-mathima-zois-gia-olous-mas#ixzz3RG8exPA

Πέμπτη, 5 Φεβρουαρίου 2015

Διευκρινήσεις για θέματα λειτουργίας ΕΒΠ

Με Εγκύκλιό της, η οποία έχει ως  θέμα:«ΘΕΜΑΤΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΕΙΔΙΚΟΥ ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ», η Γενική Διευθύντρια Σπουδών του Υπουργείου Παιδείας κα Ανδρονίκη Μπάρλα, επισημαίνει τα εξής:


1.Το Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.Β.Π.) ως προσωπικό της σχολικής μονάδας, ακολουθεί το εγκεκριμένο ωρολόγιο πρόγραμμά της, με τις προϋποθέσεις που ορίζει η σχετική νομοθεσία (Υ.Α.27922/Γ6/8-3-2007 ΦΕΚ 449/τ.β΄).  


2.Η παραμονή τους στη σχολική μονάδα είναι κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της και όχι πάνω από 30 ώρες εβδομαδιαίως.

3.Το Ε.Β.Π. εξαιρείται από τις εφημερίες της σχολικής μονάδας λόγω της ιδιομορφίας που παρουσιάζει το εργασιακό τους πρόγραμμα, το οποίο μπορεί να διαφοροποιείται εξ’ αιτίας των μη προβλέψιμων αναγκών των μαθητών.

4.Όλα τα παραπάνω ισχύουν και για τους  Ε.Β.Π. που προσλαμβάνονται ως συνοδοί των μαθητών στην Γενική Εκπαίδευση.

Τετάρτη, 4 Φεβρουαρίου 2015

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΤΠΕ (Α ΕΠΙΠΕΔΟ)
 
      Διευκρινίζεται οτι στα Προγράμματα Πιστοποίησης στις Βασικές Δεξιότητες ΤΠΕ (Α Επίπεδο) μπορούν να συμμετέχουν και μέλη του ΕΕΠ.  Δυστυχώς η συμμετοχή μελών του Ε.Β.Π. δεν είναι ακόμη δυνατή, καθόσον απαιτείται ως προαπαιτούμενο συμμετοχής σ αυτό το πρόγραμμα η ιδιότητα του εκπαιδευτικού και η διάταξη που όριζε ρητά πως το Ε.Β.Π. ασκεί βοηθητικά εκπαιδευτικά καθήκοντα, υπήρχε στο σχέδιο νόμου για την Ειδική Εκπαίδευση, το οποίο ως γνωστόν δεν πρόλαβε να κατατεθεί και να ψηφισθεί στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, λόγω της διεξαγωγής των πρόσφατων εκλογών.
 
    Οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί από τις 29/01/2015, μπορούν με χρήση των κωδικών τους να βλέπουν τα διαθέσιμα προγράμματα πιστοποίησης και να υποβάλουν αιτήσεις συμμετοχής ηλεκτρονικά στο Πληροφορικό Σύστημα της Πράξης στη διεύθυνση:

(Επιλογή: «Διαχείριση Αιτήσεων Πιστοποίησης» -> «Νέα Αίτηση»)
 
     Τα προγράμματα πιστοποίησης θα ανακοινώνονται σταδιακά σύμφωνα με τη ζήτηση εκ μέρους των εκπαιδευτικών αλλά και τη διαθεσιμότητα ανά περιοχή των Κέντρων Πιστοποίησης. Θα πρέπει να σημειωθεί πως στο πλαίσιο της παρούσας Πράξης «Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» του ΕΣΠΑ (2007-2013), που υλοποιείται με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και του Ελληνικού Δημοσίου, τα προγράμματα πιστοποίησης Α' επιπέδου Τ.Π.Ε. υλοποιούνται, ώστε να διευκολυνθεί η συμμετοχή του μεγαλύτερου δυνατού αριθμού εκπαιδευτικών στα επικείμενα προγράμματα επιμόρφωσης της Πράξης, για την οποία η εν λόγω πιστοποίηση αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση.
       
     Στα προγράμματα πιστοποίησης Α' επιπέδου Τ.Π.Ε., που θα υλοποιηθούν στο διάστημα Φεβρουαρίου – Απριλίου 2015 στα Κέντρα Πιστοποίησης (ΚεΠΙΣ), μπορούν να συμμετάσχουν μόνιμοι εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και εν ενεργεία αναπληρωτές της δημόσιας εκπαίδευσης όλων των κλάδων, εκτός των εκπαιδευτικών του κλάδου ΠΕ19/20 για τους οποίους η πιστοποίηση Α' επιπέδου Τ.Π.Ε. δεν αποτελεί προϋπόθεση για τη συμμετοχή τους στα προγράμματα επιμόρφωσης.
 
    Υπενθυμίζεται ότι στον Οδηγό Ενημέρωσης Εκπαιδευτικών που είναι διαθέσιμος στην ηλεκτρονική διεύθυνση: http://b-epipedo2.cti.gr → «Υλικό Επιμόρφωσης» → «Υλικό Πιστοποίησης (Δείγματα)» (ΕΔΩ), περιλαμβάνονται αναλυτικές πληροφορίες και υλικό σχετικά με τη διαδικασία πιστοποίησης, τον τρόπο απόκτησης κωδικών για την υποβολή αιτήσεων συμμετοχής, οδηγίες χρήσης του υπολογιστικού περιβάλλοντος πιστοποίησης, καθώς και ένα δείγμα τεστ και ερωτήσεων της εξέτασης.
Για τυχόν απορίες σχετικά με τη διάθεση κωδικών κλπ. οι ενδιαφερόμενοι εκπαιδευτικοί μπορούν να απευθύνουν ερωτήματα στην Υπηρεσία Help Desk B' Επιπέδου Τ.Π.Ε., συμπληρώνοντας την ηλεκτρονική φόρμα που διατίθεται στον παρόντα κόμβο:
 
   

Τρίτη, 3 Φεβρουαρίου 2015

Έγγραφο 2/84356/ΔΕΠ/5-12-2015 του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους

 Σε απάντηση του ανωτέρω σχετικού σας και σε συνέχεια της αριθ. 2/38854/0022/15-5- 2014 (ΑΔΑ: ΒΙΦΑΗ-ΔΣΠ) εγκυκλίου της Υπηρεσίας μας, το περιεχόμενο της οποίας γνωρίζετε, από πλευράς δικής μας αρμοδιότητας, σας πληροφορούμε ότι από 14-4-2014 οι κάτοχοι διδακτορικού ή μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, των οποίων δεν έχει κριθεί η συνάφεια των τίτλων αυτών από τα οικεία Υπηρεσιακά Συμβούλια, μπορούν να προσμετρήσουν τους εν λόγω τίτλους για μισθολογική εξέλιξη από την ημερομηνία πρόσληψής τους, με την απαραίτητη προϋπόθεση οι τίτλοι αυτοί να έχουν αποτελέσει τυπικό προσόν για την πρόσληψή τους. Επισημαίνεται ότι στις περιπτώσεις που οι ανωτέρω τίτλοι δεν έχουν απαιτηθεί ως τυπικό προσόν για την πρόσληψη, δεν μπορούν να προσμετρηθούν για μισθολογική εξέλιξη.

Επίσης, σας ενημερώνουμε ότι η δυνατότητα θεώρησης των ανωτέρω τίτλων ως τυπικό προσόν πρόσληψης εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Υπηρεσίας σας, η οποία είναι και αρμόδια για την πρόσληψη του εν λόγω προσωπικού ΙΔΟΧ. Ωστόσο, από τα διαλαμβανόμενα στο ανωτέρω σχετικό, προκύπτει με σαφήνεια ότι οι μεταπτυχιακοί τίτλοι των αναπληρωτών εκπαιδευτικών, που αναφέρονται σε αυτό, αποτέλεσαν κριτήριο ένταξης στους πίνακες μοριοδότησης και όχι απαραίτητο προσόν διορισμού κατά τα οριζόμενα στις παραπάνω ρυθμίσεις.  Κατόπιν αυτών, οι μεταπτυχιακοί τίτλοι των εν λόγω αναπληρωτών εκπαιδευτικών δεν δύναται να προσμετρηθούν για τη μισθολογική τους εξέλιξη. 

Σημείωση συντάκτη : Το έγγραφο αφορά στους αναπληρωτές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, ΕΕΠ και ΕΒΠ. 

πηγή: http://www.alfavita.gr/

Δευτέρα, 2 Φεβρουαρίου 2015

Αγαπητοί συνάδελφοι,

κάνουμε μια προσπάθεια να επικαιροποιήσουμε τα στοιχεία των εγγεγραμμένων μελών του συλλόγου μας αλλά και να αποκτήσουμε νέα. Για το λόγο αυτό, όσοι από τους συναδέλφους τοποθετήθηκαν ως αναπληρωτές και όσοι απο τους μόνιμους εργαζόμενους επιθυμούν να γίνουν ή να παραμείνουν μέλη παρακαλούνται να επικοινωνήσουν μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με το σύλλογο (seeapin@gmail.com) ώστε να ολοκληρωθεί ο κατάλογος των μελών μας

Για το ΔΣ
Ιωάννα Καρέλλου